Saga drömmer om att jobba med djur i framtiden

Dekorativt element
Saga går i åk 4 har snart gått sitt första läsår på Thoren Framtid och är nöjd med tillvaron.

Hej Saga, berätta lite om vad som gjorde att du började på skolan?

Jag ville prova något nytt, för att jag ville må bättre av skolan än vad jag gjorde innan och det kändes bra redan från början här. Nu känner jag mig trygg och lärarna uppmuntrar mig och lär ut på ett sätt som jag förstår.

Och här är du nu, hur är det att gå på Thoren framtid?

Jag trivs mycket bättre nu. På min gamla skola ville jag inte göra läxor, men här vill jag göra läxorna. Nu vill jag det för jag förstår läxorna bättre. Lärarna lär mig på ett annat sätt här och det gör att jag förstår bättre och det är roligare nu. Jag tycker mina lärare är snälla, roliga och positiva.

Går du en profil (elevensval)? Vilken profil har du valt?
- Vi har en med hela klassen, jag tycker det är bra, för alla får vara med och bestämma vad vi ska göra. Jag trivs på lektionerna och vi i klassen har bra gemenskap, det är alltid något kul som händer.

Vad vill du jobba med när du blir stor?
- Senare i livet när jag jobbar så vill jag ha ett jobb som jag trivs med. Jag vill jobba med djur, min familj har alltid haft husdjur hemma. Mina stora intressen är att vara ute och pyssla med min djur hemma, vi har illrar, hästar, hjortar, katter och hund.

Dekorativt element