New
Vi har ny hemsida! Hoppas du uppskattar den. Vi uppdaterar löpande med mer information.

Vår pedagogiska diamant ger en färgrik framtid

Genom att använda vår pedagogiska diamant tillsammans med forskningsbaserade undervisningsmetoder erbjuder vi ett lustfyllt lärande för våra elever. De tre delarna bygger tillsammans upp en helhet i skolan, vilket gör att eleverna blir förberedda för allt spännande som väntar dem i framtiden.

Det är så vi ger våra elever en färgrik skolgång, där de kan måla sin egen framtid i de nyanser som passar just dem.

Thoren Framtids pedagogiska diamant

Det personliga lärandet

På Thoren Framtid kan eleverna växa som personer och utveckla viktiga framtidsförmågor, som sin skapande förmåga, kommunikativa förmåga, analytiska förmåga, ledarförmåga och kreativitet. Vi har alltid ett välkomnande bemötande och värdskap, så att alla kan känna trygghet på vår skola.

Digitalt lärande på Thoren Framtid

Det verkliga lärandet

Thoren Framtid är skolan mitt i verkligheten och samhället. Vi har samarbeten med företag, organisationer och föreningar, och arbetar ofta ämnesövergripande genom case och projekt.

Hos oss är lärmiljön så mycket mer än bara skollokalerna. Vi har bland annat studiebesök och pop-up skola, där skolan helt enkelt flyttar ut i verkligheten. Då får eleverna en ökad förståelse för det de lär sig: när det är på riktigt blir det viktigt.

En tjej som hänger upp kläder i en butik

Det digitala lärandet

Digital kunskap kommer bli allt viktigare i framtiden. Därför använder vi oss av digitala verktyg och lärmiljöer på Thoren Framtid, som smartboards och smartplattor. Det digitala är hos oss en naturlig del av undervisningen och kommer alltid först – då blir våra elever bäst förberedda för en digitaliserad framtid.

En kille som spelar gitarr

Forskningsbaserat

Varje del av diamanten är noggrant uppbyggd på forskning kring barn och ungas lärande. Genom att använda forskningsbaserad undervisning lämnar vi inte något till slumpen – ingen elev ska hamna efter, känna sig vilsen eller understimulerad i sin undervisning. Då kan vi inte heller använda oss av gamla synsätt på lärandet, där alla tvingas in i samma form. Den forskningsbaserade undervisningen låter oss istället forma lärandet efter individens behov.

Thoren Framtids pedagogiska diamant i verkligheten

Läs mer om hur vi varje dag använder det personliga lärandet, det verkliga lärandet och det digitala lärandet i vår skola.