På Sandbergska arbetar vi med inkluderande arbetssätt där alla elever med sina likheter och olikheter får de rätta förutsättningarna att komma så långt som möjligt i sin utveckling både vad gäller skolans mål men också som människor och samhällsmedborgare.
Sandbergska är en skola som är fylld av modiga, målfokuserande, nytänkande och företagsamma människor med tillförsikt inför framtiden. Sandbergska har sedan starten satsat på internationella samarbeten där våra elever ges möjlighet att möta elever från andra länder och kulturer både genom resor men också digitala kontakter. För många elever blir detta nya vänskaper och lärdomar för livet!
Sandbergska har fritidsverksamhet och grundskola till klass nio. Det gör att vi kan erbjuda en sammanhållen och trygg skolgång, där våra elever blir väl förberedda för framtiden. Fritidshemmet ska stimulera barn till en meningsfull, rolig och lustfylld fritid i en trygg och välstrukturerad pedagogisk miljö. Fritidshemmet ska vara en positiv och öppen mötesplats för barn och pedagoger. På Sandbergska strävar vi efter en gemensam förståelse och respekt för att vi alla är olika men har lika värde och att vi tillsammans med barnen utvecklar ett demokratiskt tänkande och ett solidariskt förhållningssätt.
Skolinspektionen har granskat Thoren Framtids grundskola Axona i Kristianstad – och gett godkänt på alla punkter. – Vi är glada över att vårt gedigna kvalitetsarbete ger resultat, säger rektorn Anna Karlsson.
Läs merAv eleverna på grundskolan Thoren Framtid Vargen i Kiruna får i princip 100 procent gymnasiebehörighet. Detta enligt Friskolornas Riksförbunds årliga undersökning. – Här faller ingen elev mellan stolarna, säger rektorn Lena Häggström.
Läs merFriskolornas Riksförbund har sammanställt hur många elever som får gymnasiebehörighet på Sveriges alla grundskolor, både kommunala skolor och friskolor. Inom verksamhetsområdet Thoren Framtids grundskolor är resultaten positiva – åtta av Thoren Framtids tolv högstadieskolor har nästan hundraprocentig gymnasiebehörighet bland eleverna.
Läs mer