Amina är redo för gymnasiet efter sina tre år på Thoren Framtid

Amina är en av eleverna som nu avslutar sina tre år på Thoren Framtid då det snart är dags för nya äventyr på gymnasiet. - Jag får lättare hjälp av lärarna och tycker jag lär mig mer här. Skolan som är mindre passar mig mycket bra.

Hej Amina, berätta lite om vad som gjorde att du började på denna skola?

- Jag gillade direkt när jag kom hit att det är en mindre skola. Det var något jag gillade väldigt mycket och här känner jag att jag fått mycket mer hjälp av lärarna än vad jag hade fått annars.

Vad är det bästa med att gå på Thoren framtid?

- Jag känner mig sedd av lärarna, jag känner mig trygg och lär mig mycket här. Sen trivs jag på skolan väldigt bra, jag tycker det är roligt och känner mig motiverad.

Vilken profil har du valt på skolan och har du något favoritämne?

- Jag gillar baka så jag har bakning. Sen är mitt favoritämne So, det är intressant.

Tycker du att Thoren Framtid har förberett dig väl inför framtiden?

- Ja, jag är jättenöjd med mina 3år här på skolan. Jag känner mig förbered bra nu inför gymnasiet som kommer snart. Det känns kul och jag har sökt mig till Handelsprogrammet. Jag får snart reda på om jag kommer in så jag är lite nervös. Jag vill gärna driva eget företag när jag är klar, gärna något som har med handel att göra.

Vad gillar du att göra på fritiden?

- Jag gillar att umgås med kompisar och jag gillar att vara ute.

Vi tackar Amina för pratstunden och önskar henne stort lycka till på gymnasiet!