Måns i åk 9 är väl förberedd för gymnasiet

Vi har träffat Måns på Thoren Framtid som är redo för att ta klivet och börja gymnasiet till hösten.

Hej Måns, berätta lite om vad som gjorde att du började på denna skola?

- Jag skulle egentligen börjat på en annan skola men min syster och jag kände att det var bättre förutsättningar här för oss så vi började här. Jag har gått här sedan åk 6 och trivs väldigt bra.

Vad är det bästa med att gå på Thoren Framtid?

- Här finns ingen speciell mall, det är inte så strikt utan man kan vara och tänka lite mer öppet. Där jag gått tidigare har det varit mer enformigt här är det roligare.

Tycker du att Thoren Framtid har förberett dig väl inför framtiden?

- Ja, jag är nöjd med mina studier här på skolan, jag känner mig bra förbered inför gymnasiet och jag ska studera stylist eller handel. Jag hoppas jag kommer in på stylist för jag vill jobba inom salong med eget företag.

Vilket är ditt favoritämne?

- Jag gillar engelska mycket, jag är bra på det och pratar flytande. Som profilval har jag också engelska så det är kul.

Vad gillar du att göra på fritiden?

- Jag tycker om att vara med vänner. Jag gillar också att resa och vara utomlands mycket, det är kul att prata olika språk och en stad jag gillar speciellt mycket är Paris.

Vi tackar Måns för pratstunden och önskar honom stort lycka till på gymnasiet!